Hvordan du vælger dine næste 3 par løbesko

Når du efter at have læst dette indlæg straks er ude at shoppe nye løbesko, så kan det jo godt være at din bedre halvdel undrer sig over, om det nu er en god måde at bruge husholdningens penge på.

Hvad du svarer hende (eller ham) skal jeg nok fortælle i slutningen af dette indlæg.

Indlægget er skrevet for at du bliver mere sikker i dine fremtidige skovalg. Der er en række myter, der skal punkteres og noget vil du sikkert finde ganske overraskende.

Hvorfor du skal løbe langsomt, hvis du vil være hurtig

Det her er vigtigt.

Det betyder nemlig, at du både bliver mindre skadet, kommer i bedre form og løber hurtigere til dit næste løb.

Og læser du videre, vil du også få at vide hvor hurtigt du skal løbe på dine ture i næste uge (og fremover).

Indrømmet, så har min hjerne det med at fortælle, at hvis jeg skruer lidt op for tempoet, nu hvor jeg er ude på min dejlige løbetur, ja så får jeg også mere ud af det. Jeg tænker, at det hurtige tempo får mig hurtigere i endnu bedre form.

Sådan er det bare ikke, hvis du kigger lidt på de undersøgelser der er lavet, og hvis du spørger enhver fornuftig løbetræner.

Styrketræning for løbere (som ikke elsker at styrketræne, men gerne vil løbe hurtigere)

Jeg elsker, når jeg kan give almindelige motionister en ny opfattelse af hvor hurtigt de kan komme til at løbe. 

Det er også én af pointerne med dette indlæg.

Det virker umiddelbart som sund fornuft at bruge 100 % af den motionstid, du har afsat på at løbe, hvis du vil blive en så hurtig løber som muligt.

Men er det det? Nej.

Kan du gøre noget andet? Ja.

Videnskabelige studier konkluderer, at det i overvældende grad kan betale sig at styrketræne.

Hvordan du kommer over dørtærsklen (5 strategier til den viljesvage løber)

Jeg er doven. Så er det sagt. 

Nu står det på internettet. 

Men hvorfor har jeg over vinteren været i stand til 3 gange om ugen at stå op mellem kl. 4 og 5 om morgenen for at tage ud og løbe? 

Man kunne fejlagtigt tro at jeg har en vanvittig disciplin.

Jeg lover, at det har jeg ikke.

Jeg har bare en forkærlighed for strategier, der gør disciplin underordnet.

Din løbestil stinker (men det er okay, og du kan gøre noget ved det)

Man skulle næsten ikke tro det. Men der findes faktisk tiltag med markant betydning for den almindelige motionsløbers resultater, som tilsyneladende er næsten hemmelige for den almindelige befolkning.

Ét af de tiltag vil jeg fortælle om i dette blogindlæg. Og det er med hjælp fra en mand du ikke vil konkurrere imod i et udholdenhedsløb. Hvis du altså har tænkt dig at vinde.

 

Hvordan du bliver en overraskende god løber (trods børn, job og mangel på talent)

Det du kommer til at læse nu, er alt det jeg godt ville have vidst, da jeg startede med at løbe for 10 år siden.

Jeg er ældre nu, men har stadig hvide ben. Nu har jeg også fået børn. Til gengæld er jeg i bedre form end nogensinde. 2016 har budt mig på mange personlige rekorder.

Jeg er ikke gået ned i tid på arbejdet, jeg er ikke mere udmattet end sidste år, indtager ingen særlige medikamenter, eller lader min familie klare sig selv. 

Jeg har de seneste 12 måneder gjort noget jeg ikke har gjort tidligere.