Løber du i det sorte hul?

 

  

Blog

6 trin der forvandler dig fra en travl og distraheret småbørnsforælder til en løbemaskine

DU ER EN TRAVL OG DISTRAHERET SMÅBØRNSFORÆLDER.

Eller måske er der andre grunde.

Situationen er i hvert fald den, at din løbetræning mildt sagt er ustabil.

Men du VIL godt være en løbemaskine og starte en rutine, så du er i god form til DHL-stafetten (eller et andet lækkert motionsløb…).

Her er 6 simple trin som løser DET problem.

Strategien har jeg i den ene eller anden variant praktiseret gennem mine 30’ere, som far til tre børn, med alt hvad der hører til den arbejdsbeskrivelse;)).

Læs mere…

10 ting jeg godt ville have vidst da jeg var 29 år (en guide til motionsløbere i 30'erne)

Billede til opslag

Jeg har rundet de 40 år.

I mine 30’ere har jeg løbet virkelig mange løbeture og jeg har sat personlige rekorder på alle de almindelige distancer fra 5 km til maratonløb.

Jeg har også kæmpet unødigt og gjort det svært for mig selv. Jeg har trænet uhensigtsmæssigt og skuffet mig selv usandsynligt mange gange.

Her er 10 punkter, jeg godt ville have vidst, da jeg var 29 år:

1. At sætte et mål med din løbetræning er en 2-trins proces:

  • Sæt et mål der kilder i maven.
  • Når målet er sat, så ændr d…

Læs mere…

Intervalløb er for amatører

Intervalløb er for amatører.

Og amatører er vi jo - medmindre du er en af de få læsere, som faktisk lever af at vinde løb.

En anden måde jeg kunne sige det på er: Intervalløb er for almindelige motionsløbere. Motionsløbere, der kan mærke at en lille ild inde i dem brænder for at løbe stærkere.

Intervalløb er nemlig ikke, sådan som mange almindelige motionsløbere tror, kun for eliteløbere og over-entusiastiske motionsløbere.

Og har du ikke løbet intervaller regelmæssigt før, ja så kan du godt…

Læs mere…